Phi phi

(Jeg kan ikke lige få billederne fra Phuket til at virke, så derfor kommer Phi Phi først)

Wow wow wow wow! Phi phi er et af de mest vidunderlige steder, jeg har været. Efter en uge på Phuket tog vi 3 dage til Phi phi, og det var helt fantastisk. Stemningen på øen kan slet ikke beskrives. Det var ene unge mennesker, mange backpackere, og det giver altså bare en speciel stemning. Vi tale med en masse mennesker, vi spiste god mad, vi drak en masse drinks, sejlede en helt utrolig tur, nød hinanden og livet!

Vi boede i vores egen lille romantiske hytte

Smukt ikke? (altså standen:-))

Longtailboat som vi sejlede rundt om øerne i.

Selv på Phi Phi er Julies verden med...hihi

Vi snorklede med de smukkeste regnbuefisk her.



Der findes ingen bedre at rejse med end min elskede Rasmus. (Det er ham til venstre:-))

Jeg blev næsten afhængig af Chang øl...uhm

Jeg siger bare: Don't miss Phi Phi, it is a paradise!



Kommentarer
Postat av: Ellinor

Underbara bilder både från Bangkok och Phi Phi. Thailand har tidigare aldrig lockat men efter att sett dessa bilder börjar även jag att längta öster ut.

Kram

2009-07-14 @ 21:58:34
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: Helena

Vad härligt att få se Phi Phi! Var där 2003 och har längtat tillbaka sedan dess...

Tack för din fina kommentar inne hos mig, jag kan bara säga tack detsamma! :)

Kram

2009-07-15 @ 10:36:34
URL: http://h-examino.blogspot.com
Postat av: Emelie

Vilka underbara bilder! Ja det ser helt sagolikt ut verkligen, men det gör visserligen mina bilder därifrån också, fast som du ju sa, det kanske inte är så sagolikt som alla vill påstå. Jag hoppas att jag inte påverkat dig negativt inför din resa men jag kan faktiskt inte förstå varför alla tycks bli så frälsta i Thailand även om det såklart är ett jättevackert land med amssor av kultur som så många andra. Men tyvärr så skadar ju turismen ofta lika mycket eller mer än vad den tillför samtidigt som den ju är livsviktig...ja det är svåra frågor och jag vet inte riktigt vad jag ska tycka. Men jag är glad att du hade en härlig resa i alla fall, det är ju det viktigaste!



Kramar Emelie

2009-07-15 @ 13:42:42
URL: http://greiddnos.blogspot.com
Postat av: Lisa

Ah vad glad jag blir att ni hade det bra pa Phi Phi! Underbara bilder! Blir lite sugen pa en langresa.. :)



Kram Lisa

2009-07-15 @ 21:32:19
URL: http://parislisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0