Træning og graviditet - status

Som I ved, har jeg løbet en masse op til graviditeten, og faktisk løb jeg også min halvmarathon som gravid (dog uden jeg vidste det).

Jeg er fortsat med at løbe, men jeg har måttet sætte tempoet lidt ned. Graviditeten gør, at jeg bliver hurtigere forpustet og kommer i åndenød. Desuden får jeg lidt smerter i maven, hvis jeg løber for hurtigt. Derfor er løbning nu mest jogging, men med høj puls og sved på panden. Jeg vil så gerne holde løbningen ved lige, så jeg ikke skal starte på zero, når jeg har født.

Som noget nyt går jeg nu også til yoga, og det er jo helt fantastisk! Det er virkelig wellness. Jeg er SÅ afslappet og glad når jeg kommer hje, at det næsten ikke går at beskrive. Hvis I alrig har prøvet yoga, så kan jeg varmt anbefale det. Jeg tror også, at det kommer til at fungere super godt i resten af graviditeten, og så håber jeg, at det kan hjælpe under fødslen (!)

Spinning er jeg blevet rigtig glad for igen, da det giver høj puls og forbrænding, uden at  belaste kroppen for meget. Jeg håber, at jeg kan fortsætte med det, helt frem til fødslen.

I næste uge er det planen, at jeg skal begynde at svømme igen. Jeg har i mange år været konkurrencesvømmer og trænet hver eneste dag. Jeg elsker vandet og glæder mig allerede!


Snart ser man mig som en hval i vandet, haha!


Kommentarer
Postat av: Lisa

Glad att ha dig tillbaks! Och det later som en jättebra idé att skriva om träning under graviditeten. Hoppas kunna ta del av dina tips en dag ;)



Kram Lisa

2009-12-03 @ 22:21:29
URL: http://parislisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0