Endelig en ny opskrift

I dag blev det en af mine livretter, skinkestang. Dertil fik vi coleslaw, super godt!

Hmm, jeg er vist træt, se stavefejlen!
Skinskestang

Ingredienser:
pakke frossen butterdej (425 g)
1 æg (til pensling)

Fyld:
250 g champignon
100 g røget skinke (evt. skinkestrimler)
175 g flødeost naturel
2 tsk. sennep
½ tsk. salt
2-3 spsk. klippet purløg

Sådan gør du:
Champignon skæres i skiver og svitses ca. 5 min. på tør pande.
Skinken skæres i strimler og kommes i en skål sammen med champignon, flødeost, sennep, salt og purløg. - røres godt.
Butterdejspladerne (der er optøet) lægges oven på hinanden, udrulles i ca. 25 x 35 cm (drys lidt mel over ved udrulningen)
- dejen lægges på bagepapir på en bageplade.
Fyldet fordeles i midten af dejen, og siderne skæres i strimler på skrå. De flettes ind over fyldet og pensles med æg.

Bages ved 200 grader ca. 35. min.

God fornøjelse!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0